Maratónská etapa jako vždy zamíchá kartami a prověří všechny jezdce, ale i týmy. První den závodníci absolvovali 386 měřených kilometrů a druhý jen o 25 kilometrů méně. Dohromady tedy neskutečných 747 měřených kilometrů. Když si k tomu připočteme ještě nějaký ten přejezd, dostaneme se skoro na tisícovku. To vše bez servisu, mechaniků a na jedněch pneumatikách, které vždy organizátor označí a jejich výměnu následně trestá penalizací. Na druhou část maratónské etapy došlo i na jednu velkou novinku. Všichni závodníci dostali roadbooky až 15 minut před startem etapy! Takže i toto byla zajímavá zkouška a především generálka na Dakar 2020, kde nás tato novinky údajně čeká hned v šesti etapách.

Rallye du Maroc

První den maratónské etapy zvládl Milan Engel s přehledem a řekněme bez ztráty kytičky. V dunách sice párkrát upadl a bude muset dohánět tréninkové manko. Do druhého dne se mu zkušeně podařilo pošetřit pneumatiky, což bylo vzhledem k rychlému druhému na pevném povrchu obrovské plus!

Milan Engel: „Myslel jsem si, že dnes budou nějaké duny. Ale žádné nebyly. Jen samé pisty, kde jsem dosahoval až 150 km/h a bylo to dost nebezpečný, kamenitý včetně zrádné navigace. Bloudilo se a měl jsem problém najít několik waypointů. Snad je ale mám všechny a teď na konci nám zrušili poslední část etapy. Jsem za to upřímně docela rád, alespoň můžeme pořádně na další den připravit motorku a jsem rád, že jsem zdravej v cíli. Zůstali tam třeba Xavier de Soultrait nebo Van Beveren.“

Rallye du Maroc

Martin Michek si svoji první rallye užívá plnými doušky. Včerejší den nejel vůbec špatně, ale v první třetině mel veliký pád a jen s velkou námahou a štěstím dostal poničenou motorku zpět do bivaku. Motorky musely do parc fermé, takže noční oprava nepřicházela v úvahu. Prakticky celý tým se tak do opravy motorky pustil ráno i za cenu penalizace. Jinak by dojetí na takové motorce ani nepřipadalo v úvahu. Měnit se musela zadní i přední nádrž, utržený výfuk, kompletní držáky na roadbook, který byl navíc nefunkční také a spousta dalšího…

Martin Michek: „Včera to byl katapult. Na 100. kilometru jsem motorku rozebral, ale dojel. Nebýt toho, jelo se mi velmi dobře a držel jsem se skupiny, takže myslím, že se není za co stydět. Ale bohužel jsem trefil kámen, který byl v koleji zasypaný pískem a bez varování mě to poslalo k zemi. Nabírám tím opravdu veliké zkušenosti a každým kilometrem poznávám, jaký je to oproti motocrossu rozdíl. I kdybych si to moc přál , tak na moji první rallye nelze stíhat první patnáctce. Chci se jim ale každou etapu přibližovat.“

Rallye du Maroc

Poslední 79 kilometrů dlouhá část dnešní etapy byla nakonec zrušena. Takže se závodníci o to dřív vrátili ke svým týmům. Pro nás je to plus hlavně u Michka, jehož motorka bude potřebovat podrobnější servis. Zítra má etapa celkem 508 kilometrů z toho 408 měřených. Na oficiální výsledky z maratónské etapy stále čekáme.

Sdílejte: