Od samotného začátku čtvrté etapy se duo Orion – Moto Racing Group drželo na hranici nejlepších dvaceti jezdců kategorie motocyklů a velkou část trati dokonce drželi pospolu a pomáhali si v navigaci. Společně přijeli i do tankovací stanice zrhuba 130 kilometrů před cílem, odkud poté vyrazili do závěrečné části středeční rychlostní zkoušky.

Na rozdíl od Michka, který zaznamenal svůj nejlepší výsledek na rallye Dakar a o jedno místo vylepšil Engelovo 20. místo a dojel na devatenáctém místě měl loni nejlepší český závodník Engel plné ruce práce, aby svůj motocykl vůbec dostal do cíle. Zhruba po třiceti kilometrech od tankovačky začal mít problémy se zadní pneumatikou, která se postupně zdeformovala natolik až musel Engel odložit motocykl na bok a pneumatiku z kola sundat.

„Najednou jsem cítil, jak se mi vlní zadní kolo a v tu chvíli jsem věděl, že něco není v pořádku. Ihned jsem zpomalil, abych neriskoval pád a kolo pošetřil. Bohužel i tak jsem musel dojet snad 50 kilometrů jen na ráfku“.

Engel se tak dostal do cíle, což ovšem neznamenalo konec potíží. Místo, kde se mohl potkat se svým servisním týmem bylo vzdálené 15 kilometrů od konce měřené rychlostní zkoušky. Navíc na 80 kilometrů dlouhou cestu do bivaku měl omezený čas.

„Po příjezdu do cíle se mi koo už skoro rozpadalo. Dráty z něj koukaly na všechny strany. Bylo štěstí, že jsem se dostal až do asistenční zóny, jinak by to byl velký problém a pokud by se kolo rozpadlo, dostal bych za opravu velkou penalizaci.“

Milan Engel takto ztratil hodinu a půl na prvního závodníka Corneja a v celkovém pořadí si pohoršil na 34. místo.

Nejlepším z našich závodníků ho tak na čele vystřídal nováček Martin Michek bojující také o nováčka roku na dakarské rallye. Na konci etapy ze sebe vymáčkl poslední síly a dojel v elitní skupině nejlepších dvaceti závodníků. Celkově si polepšil už na 22. pozici se ztrátou šestnácti minut na dvacáté místo.

Sdílejte: