fbpx
Přes 24 hodin dlouhou cestu absolvoval tým Orion – Moto Racing Group, aby se zúčastnil Mistrovství světa v baje, které se konalo 140 kilometrů severně od španělského města Valencie. S týmem se na svoji premiéru v dálkové soutěži vydal i Martin Michek, nejlepší český motokrosař posledních let. V plánu bylo vyzkoušet si techniku, navigaci a také systém závodů, který se od těch klasických na závodní dráze dost liší.
 
FIM Baja Aragón
 
Obě etapy čítaly 250 měřených kilometrů a do té první, páteční, startoval Michek až dopoledne. Na začátku už ale po chybě v brodu, kdy mu zhasl motor, nabral pár minut ztráty a pohyboval se na 16. místě. Bylo však vidět, že se na motorce i v novém prostředí cítí každým kilometrem lépe a lépe a po 168 kilometrů druhé části první etapy zakončil den i přes pád na solidní 10. pozici.
 
FIM Baja Aragón 2019
 
Sobotní ráno bylo krátkou vzpomínkou na Dakar, protože první závodníci vyráželi na start těsně před svítáním. Michek opouštěl depo už v 6:44 a v ranní části etapy nebyl po celou dobu na CP horší než pátý. Na dvou měřených bodech se dokonce objevoval na druhém místě se ztrátou pouhé 1 min a 9 sek na prvního a po necelých 170 kilometrech na trati, dorazil do servisní zóny jako průběžně pátý.  „Na konci jsem chytil čtyřkolku a nebylo nic vidět. Všude byl prach, přes který se šlo jen těžko přiblížit tak, abych mohl předjet. Takže jsem tam nějaký čas nabral, ale to jsem asi nebyl jediný“, povzdechl si během 45 minutového odpočinku mezi erzetama.
 
FIM Baja Aragón 2019
 
V poslední části závodu, která začínala zhruba 30 kilometrů po dálnici od servisní zóny Michek udržel tempo a závěr po rychlých pistách zakončil na pátém místě, což mu celkově vyneslo 21 minut ztráty na první Michaela Metge z továrního týmu Sherco slušné 5. místo v absolutním pořadí.
„Musím říct, že to pro mě byl úplně nový zážitek a nové zkušenosti. Druhý den se mi jelo  o poznání lépe a přes menší technický problém jsem ho zakončil na pátém místě. Během víkendu jsem měl i jeden pád, když zapršelo na uježděnou pistu a mě podklouzlo přední kolo. Naštěstí se ale nestalo nic mě ani motorce, takže jsme mohli v pohodě pokračovat dál. Doufám, že krok po kroku půjdeme dál“, shrnul Michek své působení na Mistrovství světa v baje.
 
FIM Baja Aragón 2019
 
Manager týmu Ervín Krajčovič dodal: “ Máme za sebou očekávaný víkend Baja Ragón s nováčkem Martinem Michkem, i když pro mě nováček není, známe se dlouho a vím, že v něm je velký potenciál, ale nicméně byl v novém prostředí, tak jsme byli zvědaví jak si s tím poradí. Má chuť jít na dálkové rallye a ukázal že by to pro něj do budoucna nemusel být špatný krok. Jednou větou musím však říct, že to je první krůček, první a druhá třída z devítiletky a furt trvám na tom, že 2-3 roky jsou na velkých dálkových závodech třeba na aklimatizaci . Máme našlápnuto, víkend se vydařil a máme naději v nového českého jezdce. Tímto bych chtěl poděkovat týmu a hlavně Milanovi Engelovi, který Martinovi moc pomohl se tu rozkoukat a trpělivě mu byl jako správný profesionál vždy po boku.“
 

FIM Baja Aragón 2019

Sdílejte: