Do letošního Dakaru vlétl s vervou. Po loňském 15. místě nechtěl nic nechat náhodě a od první etapy se držel mezi nejlepšími. Vě čtvrté etapě ho postihla smůla a musel odjet 50 kilometrů na zadním ráfku bez pneumatiky. Zabojoval a svoji KTM dostal do cíle. Nyní se prokousává zpět mezi nejlepší a v průběžném hodnocení mu patří 27. pozice.

Milane, letos jedeš už svůj šestý Dakar. Máš už tedy něco za sebou. Jak se ti v porovnání s těmi předchozími zatím líbí premiérový ročník v Saudské Arábii?

Saudská Arábie je krásná zěme. Krajina je vhodná pro závody, protože co se týče profilu tu je snad úplně vše. Dun jsme zatím tolik nepotkali, ale ty tepre přijdou. Dá se to zatím přirovnat k Maroku nebo Tunisu, kde to máme natrénované. Jediné, co mi tu zatím chybí jsou diváci a závodní atmosféra. Diváci vždy stáli podél trati, mávali a fandili což se tu zatím ani jednou nestalo. Naštěstí ale máme ty české, kteří nám píšou a ženou nás dopředu zprávama a vzkazy. Za to jsem moc rád a děkuji jim.
Jinak ano, je to můj šestý Dakar a mám z čeho čerpat. Mohu tu prodat své zkušenosti, které také předávám svému týmovému kolegovi Martinu Michkovi. Ten z toho teď skvěle čerpá a trvalo by strašně dlouho, než by je taky nasbíral.

Úvod této rallye se ti povedl náramně. Byl jednoznačně nejlepší za celou dobu co Dakar jezdíš. Čím to bylo?

Myslím si, že to bylo také tím, že jsem už do první etapy startoval díky nízkému startovnímu číslo vpředu. Jelo se mi dobře na pistách a technických pasážích, které tam byly. Nebál jsem se kamenů, což bylo také zásadní. Obecně se mi jelo dobře a chytl jsem se předních jezdců, kteří mi pomohli nastavit dobré tempo. Taky se mi v prvních etapách vyhla smůla. Vím, že moje starty bývají trochu pomalejší, takže jsem z toho jak se mi dařilo měl velkou radost.

Pak přišla ve 4. etapě krizovka se zadní pneumatikou.

Tahle etapa mi trochu pokazila podařený začátek. Bouchla mi pneumatika respektive mousse v pneumatice a posledních 130 kilometrů jsem musel jet s narušeným moussem (výplň pneumatiky) a na posledních padesáti jsem kolo musel definitivně zout a dojet etapu na ráfku. Dost mě to vysílilo fyzicky i psychicky, takže jsem vůbec rád, že jsem pořád v závodě, jelikož jsem to neviděl dobře. Byly tam kamenité pláně a šotoliny. Stát se to někde, kde by byly velké duny nebo kopce, asi bych se do cíle nedostal, protože by kolo bez pneumatiky nemělo žádnou trakci.

Je velký rozdíl jet hned od začátku s těmi nejrychlejšími, než se probojovávat někde ze 40. místa?

Samozřejmě, že to je velice ulehčující práce. Dá se vyvézt a jet pak v dobrém tempu. Těží z toho vlastně i Martin, který se dostal do té elitní skupiny a teď může chytat dobrou rychlost. Dokáže to také pomoct v navigaci. Zkušenější jezdci vědí kudy a jak jet. Dá se pak více méně neztratit tolik času i na tovární jezdce.

Letos také jedeš s nejnovějším modelem KTM 450 RR. Jak se na ní cítíš, je to velký rozdíl oproti předchozímu modelu?

Je to lehčí a daleko ovladatelnější motorka. Zároveň má o něco méně výkonu. Trochu jsem ztrácel v dunách. Výhodou však je, že mě méně unavuje. Mám letos trochu problém s rukama, které mě bolí a potřebuji je ještě rozjezdit. Doufám, že to ale moje Emička vydrží, dost závodníků už vypadlo na motory. Jsou tu dlouhé pisty a jede se na plný plyn několik kilometrů.

Bude se nějak druhá polovina závodu lišit od té první?

Myslím, že hodně závodníků změní taktiku. V první půlce bylo hodně kamení, rychlá nebezpečná místa a díky který se dost vypadávalo na zranění. Teď přijde písek, pláně a bude to spíš rizikové pro techniku. Nebude to jednoduché. Čeká nás hodně kilometrů a maratónská etapa, která vždy zamíchá pořadím. Určitě není nic rozhodnutého.

Zatím jsi na 27. místě a na TOP20 ztrácíš 1h20min. Dá se to ještě vůbec sjet na trati, nebo je třeba počítat s tím, že se budou rozdávat penalizace, případně ještě někdo ze závodu odstoupí?

To se nedá vůbec říct. Každý den někdo odstoupí a smůlu si může kdokoli kdykoli vybrat. Já doufám, že jí mám už za sebou a chci jen stahovat. Nechci jet přes hranu, abych zbytečně neupadl a rád bych se dostal do cíle, abychom se opět měli od čeho odpíchnout do dalších závodů. Potom co mě potkalo můžu být rád, že jsem ještě v závodě a nehodlám nic řešit bezhlavě. Pojedu klidnou hlavou ale neznamená to, že něco vypustím! Postupně se snad budu dostávat dopředu a udělat co nejlepší umístění.

Jsem rád, že za sebou mám celý tým Orion – Moto Racing Group, nejlepšího mechanika co si jen mohu přát, který se mi stará o motorku od rána do rána a já tak můžu věřit technice na 100%. Mám za sebou skvělé zázemí, který má na to, aby bojoval jak se mnou tak s Martinem mezi nejlepšími o umístění v TOP15.

Sdílejte: